افزایش چندبرابری محصول کشت گوجه فرنگی با استفاده از توری سایبان

افزایش چندبرابری محصول کشت گوجه فرنگی با استفاده از توری سایبان

پرورش گوجه فرنگی برای کشاورزان می‌تواند بسیار سودمند باشد، با این حال، گوجه فرنگی محصول حساس و آسیب‌پذیر است و بنابراین به روش‌های محافظتی مناسب و شرایط محیطی ایده آل برای دستیابی به کیفیت و ثمردهی بالا نیاز دارد.
در طول سالیان متمادی، کشت معمول گوجه‌فرنگی در مزارع رو باز توسط بسیاری از کشاورزان انجام گرفته است. اما این شیوه به‌شدت با راندمان و ثمردهی پایین‌تر، هجوم گسترده آفات و بیماری‌ها، سوختن میوه‌ها، آسیب به محصول در اثر سرما ویا دمای بالا همراه بوده است.
تاثیر توری شید بر کشت گوجه فرنگی
نصب توری سایبان برای کشت گوجه فرنگی می تواند بهترین و ایمن‌ترین استراتژی حفاظت از محصول برای مزرعه شما باشد که با مزایای زیادی همراه است:
اول اینکه گوجه‌فرنگی به تعادل انرژی موثر برای حفظ و استقرار محصول سالم و باکیفیت نیاز دارد. مقدار نور وارد شده به بوته‌های گوجه‌فرنگی باید به درستی تنظیم شود و در سراسر محیط کشت توزیع شود. توری شید گلخانه قادر به انعکاس نور خورشید ورودی است که در نتیجه باعث کاهش دما در سطح زمین می شود. هم‌چنین، با توزیع یکنواخت نور خورشیدی که تابیده می‌شود، راندمان ارتقا یافته، و در نتیجه موجب بهبود کیفیت محصول می شود. هم‌چنین، از آنجایی که شبکه سایبان دارای افزودنی‌های مقاوم در برابر ماوراء بنفش تثبیت شده است، از رسیدن پرتوهای نوری مضر به گیاهان جلوگیری می‌شود. در کنار این موارد، توری سایبان امواج گرما درون محیط پوشش یافته را کاهش داده، باعث گلدهی می‌شود، سطح رطوبت محیط را تنظیم می کند و از گیاهان در برابر سرما، باران های شدید، بادهای طوفانی، حشرات و سایر آفات محافظت می کند.
 طبق مطالعات  و بررسی‌های مختلف، ثابت شده است که ایجاد شیدهاوس به کمک توری سایه انداز، محصول‌دهی گوجه فرنگی را حدود 3 تا 4 برابر بیشتر از کشت آن در مزرعه روباز و بدون سایبان، افزایش می دهد. شیدهاوس برای گوجه‌فرنگی‌ها محیطی اصلاح‌شده و مناسب در بستر مناسبی از خاک‌های زراعی که با نهاده‌های کشاورزی بهبود یافته‌اند، فراهم می‌کند. پس برای حداکثر محصول و بازدهی حاصل از کشاورزی گوجه‌فرنگی، حتما کشت گوجه فرنگی را در سایه توری سایبان در نظر بگیرید.

توری سایبان گوجه فرنگی
 

انتشار: 18:42:22 1403/04/26
بازدید: 257

بیشترین دوام و ماندگاری

30 تا 48 ماه گارانتی

مشاوره تخصصی رایگان

بسته به نوع کاربری و محل اجرا

ارسال و حمل و نقل

مطمئن، سریع و مقرون بصرفه

تنوع بافت و محصول

بیشترین تنوع در خاورمیانه