افزایش 50 درصدی محصول گوجه فرنگی با استفاده از توری سایبان (شید گلخانه)

افزایش 50 درصدی محصول گوجه فرنگی با استفاده از توری سایبان (شید گلخانه)

بنابر تحقیقات انجام شده در زمینه کشت گوجه فرنگی، کشت این محصول تحت پوشش توری شید رشد قابل ملاحظه‌ای می‌یابد. مطابق بر مطالعاتی صورت گرفته بر کشت گوجه فرنگی در مناطق نیمه خشک و بررسی کشت این محصول در دو وضعیت بدون پوشش و تحت پوشش توری شید گلخانه مشخص گردید که میزان بازدهی محصول با استفاده از توری سایه انداز تراکم 30 درصد، تا 50 درصد افزایش یافته است.

گوجه فرنگی های رشد یافته در داخل شید هاوس در قیاس با منطقه بدون پوشش ، خوشرنگ و براق بودند. به علاوه اینکه در موارد متعددی گوجه فرنگی های مناطق بدون پوشش مورد هجوم آفات قرار گرفتند. در بین محصولات تحت کشت در شیدهاوس تفاوت قابل ملاحظه ای در خصوصیات کیفی وجود نداشت در حالیکه بالاترین مقادیر مواد مغذی در محصولات تحت پوشش توری سایبان 30 درصد در قیاس با منطقه بدون پوشش مشاهده شد. لذا استفاده از توری سایبان با تراکم 30 درصد باعث بهبود کیفیت و بازدهی گوجه فرنگی ها در مناطق نیمه خشک شد .

توری سایبان  از گیاهان در برابر موج سرما و یخ زدگی حین فصل سرما و همچنین آفتاب سوختگی در فصل تابستان محافظت کرده و تاثیر مثبتی بر خواص فیزیولوژیکی بوته های گوجه فرنگی و کاهش آفات در قیاس با مناطق بدون پوشش داشت . کشت گوجه فرنگی در تمام فصول سال با  استفاده از شبکه سایبان امکان پذیر بوده و منجر به نرخ تولید بالاتر این محصول پرمصرف می‌گردد.

منبع: www.researchgate.net

برای اطلاع از بروزترین اخبار و مقالات ما صفحه اینستاگرام تورینه بافت که به تازگی ایجاد شده را پیگیری نمایید:

/https://www.instagram.com/toorineh_baft

انتشار: 12:34:35 1398/05/14
بازدید: 1895

بیشترین دوام و ماندگاری

30 تا 48 ماه گارانتی

مشاوره تخصصی رایگان

بسته به نوع کاربری و محل اجرا

ارسال و حمل و نقل

مطمئن، سریع و مقرون بصرفه

تنوع بافت و محصول

بیشترین تنوع در خاورمیانه